Sabiedrības informēšanas kampaņa “Ja smēķē Tu – smēķē Tavs bērns!”

Sabiedrības informēšanas kampaņa “Ja smēķē Tu – smēķē Tavs bērns!”

Izaicinājums

Veselības ministrija un Slimību profilakses un kontroles centrs 2014. gada otrajā pusē īstenoja kampaņu, lai radītu bērnu vecākos noraidošu attieksmi pret smēķēšanu bērnu klātbūtnē un kliedētu mītus par pasīvo smēķēšanu. Kampaņas uzdevumi:

  • Ar emocionālu reklāmas kampaņu aicināt bērnu vecākus aizdomāties par sava kaitīgā ieraduma nozīmi un piemēru, ko viņi rāda saviem bērniem;
  • Rosināt sabiedrībā viedokļu apmaiņu par pasīvo smēķēšanu;
  • Nodrošināt plašu kampaņas publicitāti nacionāla un reģionāla mēroga medijos.

Risinājums

Lai sasniegtu kampaņas ietvaros izvirzīto mērķi, tika realizētas vairākas aktivitātes:

  • Organizēta publiska diskusija ar ekspertu dalību, kuras laikā prezentēti aktuālākie pētījumu dati par pasīvās smēķēšanas izplatību;
  • Īstenota emocionāla reklāmas kampaņa televīzijā un radio;
  • Izstrādāta mājaslapa www.pasivasmekesana.lv, kur atrodama informācija par pasīvās smēķēšanas radītajiem riskiem, apkopoti populārākie mīti un patiesības par pasīvo smēķēšanu, kā arī sniegti padomi, kā sevi un savus bērnus pasargāt no tabakas dūmu kaitīgās ietekmes;
  • T/P Alfa atklāta fotoizstāde “Esmu brīvs!”, kurā sabiedrībā pazīstamas personas dalījās savos stāstos par to, kas viņus pamudinājis atmest smēķēšanu.

Rezultāts

  • Kampaņas ietvaros elektroniskajos un drukātajos medijos bijusi 131 publikācija;
  • Publisko diskusiju tiešsaistē apskatījuši 288 unikālie skatītāji;
  • Mājas lapas apmeklētāju skaits kampaņas ietvaros sasniedza 2500 unikālos apmeklētājus;
  • Fotoizstādei piesaistītas 8 sabiedrībā atpazīstamas personas, kas atmetušas smēķēšanu;
  • Potenciālais fotoizstādes apmeklētāju skaits – 360 000 cilvēku.