Interaktīvā kampaņa The Baltic Way

Interaktīvā kampaņa The Baltic Way

Baltijas ceļa 24. gadadienas priekšvakarā interaktīvā lapa www.thebalticway.eu četrās valodās aicināja ikvienu apliecināt atbalstu brīvībai, vienotībai un kopīgiem ideāliem. Latvieši, lietuvieši, igauņi un visi citi pasaules iedzīvotāji, kuri atbalsta Baltijas ceļa idejas, tiek aicināti izmantot sociālos tīklus, lai pievienotos virtuālai kartei, kas simboliski izseko vēsturiskā ceļa dalībnieku soļus no Tallinas līdz Viļņai. 

1989. gada 23. augustā gandrīz divi miljoni cilvēku no trīs valstīm sadevās rokās miermīlīgā protesta akcijā, lai apliecinātu ticību brīvībai, demokrātijai un neatkarībai. Baltijas ceļš bija nozīmīgākais mirklis ceļā uz Baltijas valstu neatkarības atjaunošanu 1991. gadā. Tās dienas notikumiem sekoja līdz visi pasaules mediji, un Baltijas ceļš kļuva par vēsturisku simbolu vienotībai brīvības vārdā. Sociālo mediju kampaņas mērķis bija atdzīvināt 1989. gada vasaras emocijas, dodot iespēju arī jaunākajai paaudzei, kurai nebija iespējas šo Baltijas vēsturei nozīmīgo notikumu piedzīvot, izrādīt savu atbalstu un vienlaikus teikt „paldies” saviem vecākiem, vecvecākiem, brāļiem un māsām, kuri stāvēja uz ceļa toreiz, pirms 24 gadiem.

Ielogojoties lapā ar savu sociālo mediju kontu (Twitter, Facebook vai Draugiem.lv), ikviens varēja „pievienoties” demonstrācijai, sekojot 600km garajam ceļam uz virtuālas kartes. Piektdienas, 23. augusta naktī, Baltijas ceļa oficiālajā gadadienā, ceļš tika pabeigts un ierakstīts vēsturē ar virtuālas „sienas” palīdzību. Turpretī sociālo mediju lietotāji Baltijas ceļa kontos Twitter, Facebook un Draugiem.lv visu nedēļu varēja uzzināt interesantus faktus, fotogrāfijas un citātus no 1989. gada vasaras notikumiem. 

Virtuālajam ceļam kopumā pievienojās vairāk nekā 7800 cilvēku. Kampaņa ieguva 2. vietu Baltic PR Awards 2013 Starptautiskās komunikācijas kategorijā.